عوامل برتری ساندویچ پانل بر مصالح سنتی
نوشته شده توسط : meysam

ساندویچ پانل های پیش ساخته ی نوین با دارا بودن مزایای بسیار و پیشرفت تکنولوژی جایگزین مصالح سنتی همچون آجر و سیمان شده اند و نه تنها در ساخت و ساز بلکه در تعمیر و بازسازی بناهای قدیمی نیز کاربرد دارند.

دراین مطلب به بررسی عوامل برتری ساندویچ پانل بر مصالح سنتی می‌پردازیم.        

نکاتی نظیر زیبایی شناسی، مورد اعتماد و چند منظوره بودن پانل های ساندویچی موجب شده است که به عنوان یک عنصر اصلی در ساخت و ساز و جایگزین مصالح سنتی به شمار روند. به طوریکه از منازل مسکونی و آپارتمانی تا مجتمع ها و سازه های عظیم همچون استادیوم، مراکز پزشکی و ... کاربرد گسترده ای دارند.

 

برتری ساندویچ پانل بر مصالح پیش ساخته

  • سبک سازی سازه

استفاده از مواد سبک و متراکم در هسته ی ساندویچ پانل، آن ها را به سازه هایی با وزن پایین تبدیل کرده است به طوریکه دیوارهای ساخته شده با ساندویچ پانل در مقایسه با دیوار های آجری و سیمانی، 50 برابر سبک تر هستند.

همچنین این مسئله در سبک سازی فونداسیون و سازه، مقابله با زلزله و کاهش هزینه زیرسازی حائز اهمیت است.

 

  • مقاومت بالاتر در برابر خوردگی در مقایسه با مصالح سنتی

یکی دیگر از عواملی که موجب برتری ساندویچ پانل ها بر مصالح سنتی می‌شود؛ مقاومت آن ها دربرابر خوردگی و پوسیدگی می‌باشد. انواع پانل های دیواری و سقفی برخلاف دیوارهای بتنی در محیط های مرطوب دچار آسیب نمی‌شوند و این امر موجب کاهش هزینه تعمیر و نگهداری آن ها می‌گردد.

پانل ها در مقایسه با پارتیشن های چوبی از دوام و طول عمر بالاتری برخوردار هستند و به علت عدم پوسیدگی، امکان رشد باکتری ها را ازبین می‌برند و از نظر بهداشتی مطمئن می‌باشند.

 

  •  سهولت و سرعت در نصب و اجرا

اصلی ترین مزیت ساندویچ پانل ها، سهولت در نصب و سرعت بالا در اجرای آن ها است و این امر این سازه های نوین پیش ساخته را به محصولاتی بی بدیل و مورد توجه تبدیل کرده است.

 

  • قابلیت بازیافت

ساندویچ پانل ها علاوه بر مزایای بسیار، قابل بازیافت و استفاده مجدد در صنعت هستند.

 

  • عایق صوتی و حرارتی

پانل های ساندویچی با دارا بودن فوم عایق مانند فوم پلی یورتان مانع از اتلاف انرژی می‌شوند و به عنوان عایق حرارتی و برودتی عمل می‌کنند در حالیکه مصالح سنتی جهت عایق کاری نیازمند استفاده از لایه های پشم شیشه و یا ... به صورت جداگانه هستند.

با تشکر از همراهی شما

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی و اطلاع از قیمت ساندویچ پانل ماموت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.





:: برچسب‌ها: ساندویچ پانل , پانل ساندویچی , پانل , ساندویچ پنل ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: